Thursday 24 May 2012

Banyak Persoalan???

Salam... Buat para pembaca setia entry ku...
         Hari ini hari Jumaat bersamaan 4.rejab dan 25hb May.. setiap hari aku berfikir apakah ertinya hidup ku ini?? Dulu di awal usia remaja ku aku mudah melatah, mudah meluah rasa, mudah gembira, mudah juga untuk sedih.. tapi dari dulu hingga la sekarang aku tidak pernah menikmati kehidupan duniawi... bagi aku semuanya ada limit dan keterbatasan... aku mencari-cari yang hakiki dan abadi.. semua yang terjadi ada hikmah dibalik semuanya.. aku percaya itu!
         Sejak aku mengenali erti kesetiaan melalui tontonan di dalam drama2, atau movie'' yang berkesahkan kehidupan,, bagi aku dengan "kesetiaan itulah akan membawa kebahagiaan..." yang akan menajar tentang erti Hidup dan Kehidupan... Sejak aku mengenalinya, aku selalu setia, selalu berkongsi masalah.. aku rasa bahagia ada ssorg yang sudi menerima aku seadanya... Hidup ku hanya tertumpu pada 1.. diri ku dan diri nya.. Oh' bagi ku kehidupan ini sempit, atau aku masih terlalu muda untuk menilai kehidupan.. Ya' masih banyak yang perlu aku pelajari dari Kehidupan.. Persoalan???? Adakah aku tidak bersyukur dengan kehidupan ku? Jawabnya: aku bersyukur, aku sentiasa beringat kerana sabar dan yakin suatu hari nanti aku akan tenang.. Persoalannya??? Adakah aku terlalu menilai? saya rasa, saya juga tidak tahu apa yang akan berlaku..
         Mohon Doanya ya kawan2.. semoga suatu hari aku bisa lolos dari permasalaan ini....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hadis Akhir Zaman

Dan pada Abu Hurairah r.a. Katanya: Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda, "Umat ku akn ditimpa penyakit-penyaki yang pernah menimpa umat-umat dahulu". Sahabat bertanya, "Apakah penyakit-penyakit umat-umat terdahulu itu?" Nabi SAW. Menjawab, "Penyakit-penyakit itu ialah terlalu banyak seronok, terlalu mewah, menghimpunkan harta sebanyak mungkin, tipu menipu dalam merebut harta benda dunia, saling memarahi, hasut menghasut sehingga jadi zalim menzalimi". (Riwayat Hakim)