Friday 24 June 2011

Tiba2 air mataku mmbasahi pipiku..

Begini cerita nya.. sedang aku asyik melihat rakaman video ini tiba2 hati ku menjadi sayu....
video ini pada march 2011 sewaktu Umi, Ayah dan Adik mengerjakan umrah.


sedang aku leka melihat video2 ni.. sbnr nya ada lagi video yg x dpt d upload.. tiba2 umi ku hambir pada ku.. lalu aku bkata... "ndak sabar aku..."
umi bertanya.. "ko ndak sabar apa...??"
aku menjawab.. "aku nda sabar hendak menjejak kan kaki ku lagi ke Tanah Haram.. tanah yang hnya d halal kan bagi org2 muslim.. islam sejati... dan aku tidak sabar hendak pergi bersama bakal suami... org yg aku sayang.. Eibobronny Makking(bakal menjadi saudara baru).. dan kakak beliau Aisya Angline Binti Makking yg baru saja menjadi saudara baru dalam hidup ku sebagai muslimi dan tidak ketinggalan juga suami  yg berbangsa Arab yg tidak pernah sampai ketanah haram itu.. aku berniat besar untuk pergi bersama mereka... Sejurus itu air mata ku bercucuran membasahi pipi ku... aku tidak tahan menahan sebak.. sayu merindukan Tanah Haram.. iaitu Kota Mekkah dan Kota Madinah Al-Munawarah, Kota Nabi Muhammad S.A.W

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hadis Akhir Zaman

Dan pada Abu Hurairah r.a. Katanya: Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda, "Umat ku akn ditimpa penyakit-penyaki yang pernah menimpa umat-umat dahulu". Sahabat bertanya, "Apakah penyakit-penyakit umat-umat terdahulu itu?" Nabi SAW. Menjawab, "Penyakit-penyakit itu ialah terlalu banyak seronok, terlalu mewah, menghimpunkan harta sebanyak mungkin, tipu menipu dalam merebut harta benda dunia, saling memarahi, hasut menghasut sehingga jadi zalim menzalimi". (Riwayat Hakim)