Wednesday 29 June 2011

Impian Pernikahan ku..


Pernikahan ini adalah hari yang akan mengijap kabulkan sepasangan.. dan hanya yang penting acara angkat nikah... aku tidak ingin membuat pernikahan semewah2 seperti d kalangan artis... ianya yang menjadi keutamanaanku hanya dihari pernikahan itu sebenarnya yang harus dibuat dihari  yang paling berbahgia buatku dan pasanganku.. dan bukan nya di hari "persandingan"... kerana dihari persandingan itu hnya adat org melayu... dan dalam islam sebenar..  pesandingan tidak ada sama sekali... Adat la yang sebenarnya yang membuat sesebuah majlis lebih menonjol dan membawa kepada pembaziran... bagi saya cukup sekali saja majlis dengan sekali lafas saya sah menjadi seorg isteri.. itu sudah cukup besar makna buat saya... dan paling mengembirakan buat saya...  perkahwianan nie bukan la satu majlis untuk menonjolkan atau memperagakan pengantin.. bagi saya cukup dengan ucapan selamat serta doa daripada sahabat, saudaramara itu sudah cukup memadahi...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hadis Akhir Zaman

Dan pada Abu Hurairah r.a. Katanya: Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda, "Umat ku akn ditimpa penyakit-penyaki yang pernah menimpa umat-umat dahulu". Sahabat bertanya, "Apakah penyakit-penyakit umat-umat terdahulu itu?" Nabi SAW. Menjawab, "Penyakit-penyakit itu ialah terlalu banyak seronok, terlalu mewah, menghimpunkan harta sebanyak mungkin, tipu menipu dalam merebut harta benda dunia, saling memarahi, hasut menghasut sehingga jadi zalim menzalimi". (Riwayat Hakim)