Thursday 26 May 2011

Rindunya aku sama 'Dia'

Mau  kah dia serius ma aku??
Mana usahanya??
Apa yang di tunggunya lagi??
Sampai bila???

aku sabar tawakal tawaduk...
aku hnya mampu berdoa 
agar dia diberikan hidayat daripada Allah 
aku berdoa malam dan siang 
agar dia ditunjukan jalan ISLAM yang benar diredai oleh Allah s.w.t

syg jgn takut
jgn x yakin dgn kehendakmu,
jika benar sygkn eqa..
cuba hadapi, lawan perasaan x yakin..
yakin la!!
Isyallah Allah s.w.t akan meberimu petunjuk..

LAWAN perasaan malas itu..
BERPERANG lah dgn sifat malasmu itu..
TUNJUKAN lah keberanianmu itu..
BUKTIKAN yg syg benar2 inginkan kebahagiaan itu..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hadis Akhir Zaman

Dan pada Abu Hurairah r.a. Katanya: Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda, "Umat ku akn ditimpa penyakit-penyaki yang pernah menimpa umat-umat dahulu". Sahabat bertanya, "Apakah penyakit-penyakit umat-umat terdahulu itu?" Nabi SAW. Menjawab, "Penyakit-penyakit itu ialah terlalu banyak seronok, terlalu mewah, menghimpunkan harta sebanyak mungkin, tipu menipu dalam merebut harta benda dunia, saling memarahi, hasut menghasut sehingga jadi zalim menzalimi". (Riwayat Hakim)